Ons gezin

06 april 2017

Buiten mijn comfortzone: een test van de Mairena

Een oproep voor testers van Sofilantjes, daar zeg ik praktisch nooit neen tegen (behalve de laatste keer, ik had ècht geen tijd...), maar testen voor een nieuwe portemonee te maken, hm... Ik ben echter een heeeel impulsief iemand, en ik sprong dus op de wagen.  Werd ik er toch wel uitgepikt ook zeker, haha!!  En dat, lieve mensen, was toch even slikken.  Want kleertjes voor kindjes maken, ja, dat vind ik superleuk en daar blijk ik wel goed in te zijn.  Maar zo'n portemonee testen, dat is toch wel echt buiten mijn comfortzone.  
Bovendien zag ik de kans mooi om eens een stukje geplastifieerd katoen te gebruiken dat ik ooit verkeerd bestelde (ik wilde het in katoen bestellen voor een rok voor mezelf te maken.  Ik heb intussen dezelfde stof in katoen in mijn eigen webshop, maar de rok heb ik nog steeds niet gemaakt...)

Maar goed, de Mairena dus van Mai Designs.  Door omstandigheden kwamen de instructies slechts beetje bij beetje door, waardoor ik een beetje overzicht verloor, en mijn koudwatervrees alleen maar erger werd.  Toen kwam het Salon Créative eraan in Marseille, even later nog een Salon in Saintes, en de Mairena werd op de lange baan geschoven...
En opeens werd het 1 april en begon de blogtour!!  Er was geen ontkomen aan.  Na heel veel zuchten en kijken en nadenken heb ik er me maar ingesmeten.  
En uiteraard bleek die koudwatervrees onterecht... Het patroontje is ècht niet moeilijk, in een uurtje of 3 zit alles in elkaar, met een superleuk resultaat. 


Maar ik was niet zo tevreden van de stof, het voelde wat plakkerig aan ofzo, k weet het niet... Dus maakte ik nog eentje 😜
In gewoon katoen deze keer.  En veel stof heb je niet nodig, dus dook ik in mijn kist met reststofjes.  Ik naaide deze keer de Mairena zonder de instructies in elkaar, zo niet moeilijk is dat!
(en hier en daar hackte ik het patroon een beetje, zo maakte ik een rond flapje om te sluiten en schoof ik het muntzakje een beetje op zodat de contraststof wat zichtbaarder werd)
Trouwens, het patroon geeft ook de mogelijkheid het muntzakje te sluiten met velcro of een ritssluiting!

Alleen vergat ik deze keer goed te kijken naar de tekening van de stof en maakte ik er dus een linkshandigen portemonee van, met het muntzakje aan de (voor mij) verkeerde kant.  Maar dat kon mijn pret niet drukken, ik adopteerde hem meteen!!




Voila, nu is het jullie beurt om buiten jullie comfortzone te treden, of om gewoon een mooie portemonee bij elkaar te naaien.  En Mai Designs helpt je daarbij graag, want er is een heuse give away met een volledig patroonpakket om de portemonnee Mairena zelf te maken! EN stof genoeg voor eigenlijk een heel Kidsp@kket ... want de Mairena portemonnee is deel 4 in de serie van Mai Designs

De stof wordt gesponsord door ... Le petit Lapin rouge 👏 (ikke fier!)

Hier kan je lezen wat te doen om deel te nemen

Wie niet wint, of niet wil wachten, kan het patroon zelf al aanschaffen.

Het losse patroon kost € 5,50 in PDF versie maar tijdens de blogtour kunt u het aanschaffen voor slechts € 4,50 *

HIER staat meer informatie daar over.

HIER lees je meer over het complete Kidsp@kket **

Geen opmerkingen:

Een reactie posten