Ons gezin

17 juli 2016

Solis top en klokrok op bestelling, joehoe!

Het is al eventjes geleden, maar ik gebruik de vakantie als excuus... vakantie met 4 kinderen tussen 3 en 10 jaar in huis is namelijk niet echt vakantie voor de ouders!  Bovendien zijn onze 2 gîtes verhuurd de gehele zomer en de tomaten en meloenen vragen ook om verkocht te worden op de markt :-)
Maar ik heb daarom niet stilgezeten, integendeel.  De voorbereidingen voor de voor-verkoop van workshops in aanloop naar de opening van een online winkel zijn volop aan de gang.  Meer info vind je op Facebook - Le petit Lapin rouge en op binnenkort op mijn website www.lepetitlapinrouge.fr

Intussen heb ik al wel de vraag gekregen om een klokrok en Solistop te maken voor een 14-jarige.  Met plezier!  
Het klokrokje is een eenvoudig ontwerp, met een blinde rits en een knoopje, in een katoenen stof.  







Het Solistopje werd gemaakt naar ontwerp van de Solisjurk van Sofilantjes.  Het topje verlengde ik met 8 cm, en ik maakte er nog een boord aan vast.  
Ik had eerst een testtopje gemaakt voor Sarah, maar ik heb de fout gemaakt om het boordje op 80% van het topje te maken.  Maar ja, het topje spant zo al, dus op 80% was het veel te klein.  Afgesneden dan maar en een zoom van gemaakt, maar nu is het wat kort, ik zal er een nieuwe boord moeten aanzetten...

Soit, dit boordje heb ik de boord op 100% genomen en het ziet er super uit.  Ik hoop dat de 14-jarige er woensdag op haar verjaardag ook blij mee zal zijn!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten