Ons gezin

13 mei 2016

Alle kaptruien in 1 keer

Nu toon ik wel mijn laatste kaptrui maar niet de alle vorige exemplaren die ik reeds in elkaar geflanst heb :-)
Het patroon komt uit het boek 'Stof voor doe het zelvers'.  Een goed patroon, alleen vind ik dat de maat redelijk groot valt (kan ook zijn omdat wij geen dikke kindjes hebben, integendeel), en volgens mij klopt de aansluiting vooraan van de kap niet helemaal, en pas ik bij elke maat de kap dus een beetje aan.  In het begin ging dat wat mis, want ik tekende gewoon een paar cm erbij, waardoor de kap zelf veel te groot werd.  Maar al doende leert men. 
Eerst voor Aagje - kap nog te groot en misschien iets teveel overlapping vooraan, maar dit was de 1e trui die ik maakte met de overlockmachine, en ik was superenthousiast over dat masjien!

Dan Robel, want die had nog niet veel zelfgemaakt gekregen
Niet zichtbaar, maar ook hier was de kap nog te groot, maar de overlapping al beter


Dan Sarah
Pffff, kap nog altijd te groot en overlapping weer te klein, dat hebben we stiekem opgelost met een leuk bloemetje op de spatie te naaien


En dan was het de beurt aan Jasper, en eindelijk klopte alles!


De flex tekeningen komen van 'Van Ikke', maar tegenwoordig hebben we zelf een Silhouette Cameo en kunnen we dus zelf leuke tekeningen uitsnijden en bestrijken.

Voor Aagje maakte ik ook nog een trui met een paneeltje van FinchFabrics geloof ik, ik ben er helemaal verliefd op (hierin maakte ik ook een Louisajurkje, dat komt ook nog wel eens op de blog :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten