Ons gezin

20 mei 2016

The boys, the boys

Veel meisjesgenaai met rokjes en kleedjes.  Gelukkig was er al af en toe een trui voor iedereen.  Maar het werd toch tijd voor het moeilijkere en preciesere werk: een hemdje voor de jongens.  Ik vond een prachtig katoenen stofje bij Soft Cactus: voor Robel de Polar Bear in het blauw, voor Jasper de Polar Bear in het licht turquoise.  Ik koos voor het hemdje 'Theo' van Zonen09.  Je kan deze kopen in de digitale versie of de papieren versie.  Ik kocht de papieren versie en kreeg een echt pakketje mee, met superduidelijke uitleg met kleurenfoto's.  Dan moest er nog gekozen worden voor korte of lange mouwen, een versierhoekje hier en daar, een gewone of retrokraag, ...  keuze's zat!
Ik houd wel van niet teveel franje, dus geen versierhoekjes, een gewone kraag en met de zomer op komst de korte mouwen (kortom, de gemakkelijke versie :-)

Er zijn wel heel wat patroonstukjes, dus daar kruipt aardig wat tijd in.  Bovendien moeten er een aantal stukken verstevigd worden met Vlieseline, dus daar kroop ook heel wat tijd in.  (Bovendien heb ik gezocht tot in Toulouse om Vlieseline te vinden, maar niet gevonden, dus dan maar meegebracht van België!)

Het in elkaar steken ging verwonderlijk goed, alleen bij de kraag en de staander ben ik een paar keer moeten herbeginnen.  Dit is echt precisiewerk en bovendien moet alles juist liggen als je met een tekening werkt, zodat de ijsbeer niet teveel druk in zijn kop krijgt door ondersteboven te hangen!

Op de rug en in het zakje een paspel, om het geheel wat sjieker te maken :-)


Als knopen gebruikte ik snapshats, voor Jasper is dat wel makkelijk, maar voor Robel gebruikte ik toch liever gewone knopen.  Helaas pindakaas, mijn naaimachine kan dat niet aan, knoopsgaten maken.



The boys zijn er heel blij mee, dus ligt er een sterretjesversie te wachten om geknipt en genaaid te worden :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten