Ons gezin

19 juni 2016

Leuke post

Meestal als de postbode oprijdt zijn we niet zo blij, want die brengt meestal facturen mee...  Maar vrijdag had ze een pakketje mee, een pakketje met leuke stoffen, wooohooo!
Onder andere een sweaterstof voor mij, ik ga me ook eens wagen aan een groter kledingstuk waar ikzelf genot van kan hebben :-)  Ook had ik een katoenen stofje van Soft Cactus besteld, maar bij aankomst bleek het een gelamineerd exemplaar te zijn.  Verkeerd besteld van mezelf (dom dom).  Binnenkort ga ik dus eens proberen een boekentasje of een regenjasje te maken ofzo.  Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat.

Maar wat zat er ook in het pakket: een paneeltricot van Finch Fabrics.  Ik had hem allang op het oog, maar Ollie vond hem niet zo mooi.  Maar bij de laatste bestelling die ik deed kon ik toch niet meer weerstaan :-)
En Aagje en Jasper vonden hem ook direct heel mooi.  Voila, voor Sarah of Robel de kans kregen was het al verkocht: een Louisa kleedje voor Aagje en een Billie t-shirt voor Jasper.

Vandaag kregen we bij ons thuis bezoek van een cameraploeg van Karrewiet (jeugdjournaal op Ketnet) die Sarah kwamen intervieuwen over het leven in zuidwest Frankrijk.
Ik bedacht gisterenmiddag dus dat het leuk zou zijn die 2 wittekopjes in een leuk tenuetje te steken...
Vannacht om 00u15 was ik eindelijk klaar, want eerst nog even de wasmachine in en dan naaien met kindjes in huis is niet altijd evident!!
Maar ik ben superblij met het resultaat:
de t-shirt van Jasper is een Billie van Zonen09.  Heel simpel, zonder zakje ofzo, de prent zegt al genoeg.  De kwaliteit van het paneel is supergoed, het is echt een stevige t-shirt die mooi valt.

















Het Louisa kleedje van Compagnie M maakte ik al een paar keer, en ik vind het echt een heel leuk kleedje.  Het is wel getekend om in katoen te maken, maar ik werk zo graag met tricot!  Ik heb deze keer wel wat vlieseline bevestigd achter het knoopje, zodat het wat minder doorzakt van het gewicht.

De laatste naaisels met mijn naaimachine, dus heb ik veiligheidshalve de zoompjes onderaan en de mouwen gewoon braaf omgestikt.



Morgen komt de nieuwe machine toe, ik heb al wat projectjes die liggen te wachten, joehoe!!


De fotoshoot van die 2 zotjes verliep met een lach en een traan, maar op 't einde van 't verhaal zien ze elkaar toch doodgraag!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten