Ons gezin

10 juni 2016

Snelle sportoutfit

Na een aantal dagen schitterend weer kwam er vandaag een dipje aan, wat frisser en regen.  Geen weer om voor Aagje een klasuitstap te maken in een rokje bedacht ik me.  En zomerbroeken heeft ze dus amper.  Een goede tussenoplossing is een 3/4 broek van Sofilantjes, de Domi Sweat
Normaal gezien maak ik die met een zak met sierstiksel. Het resultaat zie je de foto hiernaast.  Zoals eerder vermeld, mijn naaimachine is niet zo goed, en die kan dat niet aan.  (Een nieuwe is onderweg, daarover later meer :-)  

Dus stal ik de zakjes van de Solis jurk en stak ik die in de broek, en tadaaa...


 Het kon gewoon niet gemakkelijker!  En wat een zalig patroontje trouwens, ik pas alleen de tailleband aan, ik maak die op 80% van de broek, en dan steek ik er geen elastiek in (ik houd echt wel van simpel als het niet moeilijk moet :-)

En dan wou ik er nog een t-shirtje bij, want zonder zeveren, dat kind heeft nog amper t-shirts voor de zomer, ik heb dus nog wel wat werk!
Het Billie t-shirt van Zonen09 is ook een heel leuk patroon.  Ik maakte ook al de Theo hemdjes van deze ontwerper (hier).
Het is wel een jongenst-shirt, maar ik bedacht, met het juiste stofje en de juiste pimping wordt dat wel draagbaar voor een stoer meisje. 
Het werd een gauw-gereedje, en het resultaat is niet om prijzen mee te winnen, maar ik, en veel belangrijker dochterlief, zijn er toch heel blij mee!  Met de juiste stofjes maak ik binnenkort een reeksje van t-shirtjes en broekjes!

De foto's zijn niet super, onze dochter heeft af en toe een kleine attitude ...

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten