Ons gezin

07 oktober 2016

Bijna opening - dag 2: een retrostofje

Eigenlijk zou ik moeten zeggen 'Dday - x' maar ja, ik weet nog niet wanneer precies de webshop online zal gaan, vandaag wordt een poging ondernomen alle stofjes te fotograferen...  We houden jullie op de hoogte met morgen een nieuw stofje :-)

Maar vandaag is het aan fotomodel Sarah die jullie een prachtig tricotstofje showt.  Veel valt er niet over te zeggen, het spreekt toch voor zich?  Gecombineerd met een zwarte effen tricot geeft het volgende resultaat:



Het patroon is een gehackte versie van de Nivalis jurk van Sofilantjes (ja, ik ben echt wel fan van deze ontwerpster voor alles wat tricot is !) 

Ik kortte de jurk in en trok hem rechtdoor vanaf de oksels. Wat je niet ziet op de foto's is dat de zoom van de achterkant gedaan is met de tweelingnaald, maar die brak ik op de overgang van voor- naar achterpand, en ik had een paar uur ervoor al een tweelingnaald gebroken op een ander kledingstuk.  De voorkant is dus omgezoomd met een zigzagsteek...  
Ook de halskraag is niet helemaal hoe het moet, die is wat te kort en lapt niet voldoende over.  Ik vermoed dat het nachtelijk uur waarop ik de stukken knipte hier voor iets tussen zit...

Maar het was dus vooral om het stofje te showen, en daar zijn we (Sarah en ik) heel enthousiast over :-)  Binnenkort te verkrijgen bij Le petit Lapin rouge!!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten