Ons gezin

08 oktober 2016

Dag 3: Meisje met eekhoorn

Dag 3 : bijna opening van de online shop 

Beloofd is beloofd, elke dag een nieuw stofje tot aan de opening van de webshop.  Maar vandaag wat later dan anders, want ik ben afgezakt naar Toulouse, naar de 'Salon des Loisirs Créatifs'.  Uiteraard om zelf wat rond te snuisteren, maar ook om eens te kijken hoe het daar draait, want begin november vindt dezelfde beurs plaats in Bordeaux, en daar zou ik graag bij zijn... als standhouder :-)
Maar daarover dus later hopelijk meer!

Vandaag een stofje: een paneel van Lillestof "Meisje met eekhoorn" genoemd.  Ik was eigenlijk begonnen met een Omni Sweater van Sofilantjes te maken voor Sarah, maar ik had net niet genoeg aan 1 paneel.  En toch kriebelde het, want ik was ervan overtuigd dat ze er prachtig mee ging staan.  En ik kon dus niet weerstaan, en haalde er nog een 2e paneel bij waar een stukje af ging.  Dus had ik nog genoeg over om een Nivalisjurk voor Aagje te maken, hoeraaaa.  Ik had toevallig nog een oranje-rozig stofje liggen in de kast dat echt ongelooflijk pastte bij het kleurtje in het paneel zelf.  De combinatie is dan ook supermooi!  Voor beide kledingstukken plaatste ik het meisje op het voorpand en de eekhoorn op het achterpand. 
Eerlijkheidshalve, de eekhoorn is voor discussie vatbaar of hij op een eekhoorn lijkt :-), maar dat is dan ook de enige commentaar die te zeggen valt over het paneel.  De kwaliteit is super, zoals we wel gewend zijn van Lillestof.  Dat maakt dat het werken met deze stof ook ideaal is.  Ik maakte een kleine aanpassing aan het patroon van de Nivalis door er mouwboordjes aan te zetten ipv om te zomen, kwestie van smaak.  De mouwboorden van de Omnisweater maakte ik dan weer een heel stuk langer, wat een heel mooi effect geeft.
Mijn 2 dochters schitteren er alleszins in!







 Nog een paar daagjes geduld en je kan dit prachige paneeltje terugvinden in mijn online shop 
Of je kan ook gewoon een workshop komen volgen om dit truitje of kleedje te maken, met overnachting in onze B&B...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten